Известие

Collapse
No announcement yet.

Парно през зимния сезон (общи приказки)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Парно през зимния сезон (общи приказки)

    Колеги как сте с отоплението зимата? При тия минусови температури забелязвам че не духа достатъчно горещо. Вътре показва че е заглряла на 90градуса, а парното не духа толкова горещо както трябва да е (поне според мен, с оглед на другите дизелови 156ци които съм карал досега). На какво може да се дължи според вас. Антифриза е на средата в казанчето, термостата държи здраво (маркуча към радиатора е студен дори при достигане на ~90градуса). Друго за което се сещам е евентуална размяна на маркучите на парното (при предишен ремонт преди мен), кой маркуч къде трябва да е свързан, т.е. кой е входа и изхода на парното за да го проверя (ляв-вход, десен-изход или обратно, заставайки пред колата с фенерче в ръка)?
    Довечера мисля да я закача за проверка.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  • #2
    Огледах набързо нещата. Гледано отгоре левия маркуч (откъм пасажерската страна) е входа на парното, идва от термостата. Десния отива в един тройник заедно с маркуча от казанчето, като има и пробка за обезвъздушаване. Ще пробвам по-късно да обезвъздуша системата и да тествам довечера.

    Та въпроса е следния, при вас кое е вход и изход на парното. Вижда се отгоре, моля някой колега, който се топли прилично, да хвърли едно око и да сподели. Така и така ще пипам, ако има нужда да ги разменя, че незнам преди мен дали не е имало манипулации по системата.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      При мен започва да духа топло няколко минути след като я запаля, нали има подгряване допълнително. Иначе, когато загрее до средата, прави сауна
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09 - Remapped - Ex
      Alfa Romeo 146 1.6 TS '97 - Ex
      Lancia Phedra 2.2 JTD '03

      Comment


      • #4
        Мойта незнам гледал дали има реотани, тия дни дни ще разхвърля отдясно да видя как е.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Мисля, че всичките ЖТД-та имат подгрев фабрично от завода, така че със сигурност имаш - на 3 степени.
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09 - Remapped - Ex
          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97 - Ex
          Lancia Phedra 2.2 JTD '03

          Comment


          • #6
            Предполагам че е имам, защото е високо ниво на оборудване, но знам ли жабаря кво е заръчал първоначално. Друг е въпроса дали е активирано, тия дни ще стане ясно де.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Моята духа много топло даже на не особено загрял мотор. Като си вдигне 90 градуса вътре е направо баня. Само да отлепи стрелката и духа осезателно топличко. Да не ти е запушено радиаторчето на парното от някакви джамбазки добавки...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Comment


              • #8
                Ами тя не е била при джамбази. Щом твоята духа топло, значи всичко е ОК, би ли проследил маркуча който излиза от термостата къде влиза (в ляво или дясно на казанчето на парното, вижда се отгоре зад мотора).

                Пс Снощи обезвъздуших от пробката, днес е доста по-добре.
                Last edited by mirchozo; d.m.y г., 09:39.
                Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                Горе главата, нищо че е празна...

                Comment


                • #9
                  Я да вдигна малко градусите .
                  Та подгрева във вид на калорифер ли е или нещо друго?
                  И при мене духа топло на 2-рата,3-тата минута на абсолютно студен мотор на -5градуса.
                  Иначе парното е ужасно силно,аз кола с по-хубаво парно не съм имал...загрява бързо-стине бавно,перфектно е.Бях свикнал на 147 и 156....като я изгася и след 25 мин е "починала".
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Принципно има 2 вида, единия е калорифер, другия е подгревни свещи в антифриза. На 159 обикновенно е калорифер в кожуха на парното, но твоята е малко за северните страни, тъй че не е изключен и първия вариант. Погледни зад мотора дето са маркучите на парното и ще разбереш дали имаш свещи.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Нямам свещи.
                      На левия маркуч(гледано отпред) ми е вързана помпа за топлия атнифриз(има забит нагревател в един от големите маркучи отпред)....а на десния има само врътка,предполагам за обезвъздушаване....значи имам калорифер,така ли да разбирам?....то явно,че имам нещо,понеже загрява много бързо.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        Нямам свещи.
                        На левия маркуч(гледано отпред) ми е вързана помпа за топлия атнифриз(има забит нагревател в един от големите маркучи отпред)....а на десния има само врътка,предполагам за обезвъздушаване....значи имам калорифер,така ли да разбирам?....то явно,че имам нещо,понеже загрява много бързо.
                        Да, свате. имаш. Но твоят е на 12V и е около 700W. Аз си сложих на 220V и се чувствам много добре, т.е. кандидат зетът ти се качва на топло вече
                        Иначе аз съм с калорифер

                        Comment


                        • #13
                          Колеги каква е оптималната температура при която трябва да работи двигателя? При мен не надминава 70 градуса, това нормално ли е? Гледам, че вашите коли загряват до 1 минута моята и след 10-на не е загряла, температурата е около 60 градуса, че и по-малко и духа хладно, трябва да мине повече време преди да задуха топло. На какво може да се дължи това, термостат за смяна може би? Имам и много сериозен проблем с изпотяването, що годе бива ако пусна компресора на пълен автоматик иначе направо не се вижда през предното стъкло. Ходих на диагностика и ми изписа 2 грешки - Сервомотор въздухоразпределителна клапа отляво неизправна; Сервомотор на клапата за свеж/рециркулиращ въздух неизправна. Утре ще ходя да видим дали ще се навие някой да разглоби и да ги смени или оправи. Ако има колеги от СтЗ да ми препоръчат в кой сервиз да ходя.

                          Comment


                          • #14
                            Ако моторчето не работи и клапата за рециркулация е останала в затворено положение, то най-вероятно от това ти се запотяват стъклата.


                            Comment


                            • #15
                              Ако на магистрала или скоростен път "ти играе" - вдигне се и след това да кажем при намаляне на скоростта/оборотите или натоварването на двигателя ти падне температурата на водата/антифриза си за смяна на термостат.

                              Обикновено това се случва при спускане, тоест изкачил си планината и като се спускаш пада температурата, да кажем от 80 на 70 или на 60/50 градуса или от 90 на 65-70 градуса ...
                              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                              Comment

                              Working...
                              X